Alltid lite stressad

Allmänt / Permalink / 0
Vabba alltså. Man tänker att det ska bli lugnt och härligt men NEJ!
Alltid är det nåt. Idag var det leverans och en helt enorm sådan då det är flera begravningar på g, kylen var nästintill tom och jag hade lagt en lite flummig order inför mingelkvällen så jag har fått liiiite mer än jag tänkt. Dessutom höll jag på att glömma ett bud jag lovat lämna på en butik innan den stängde.
Så drog med alla barnen till butiken och fick sen snitta tills jag blev knäpp. Alltså seriöst. Stress. Den stressen. Med barn som står bredvid och frågar frågor eller leker med nålar de hittar. Dessutom bud som ramlat in via euroflorist!
 
 
I morgon kommer bli en till hysteriskt stressad dag. För jag ska göra flera begravningsbinderier. Ordna inför mingelkvällen på kvällen. Känns som om jag inte har någon ordnat för det. Vet inte hur det gått till. 
Några bud på det. Jag som hade tänkt se till att inte ha några bud denna dagen. Men har självklart råkat godkänna denna röriga vecka!
Och så alla blommor i kylen. Visst jag snittade dem. men de står fortfarande i sina förpackningar ihoptryckta i hinkar i hela kylen. De kom torrt idag så jag har ju bara knökat ner.
Så i morgon ska det sorteras och ordnas.
Ja redan idag borde jag sätta mig ner och kika igenom vad det är jag tagit hem! Och till vad och varför!
För det gick INTE när alla barnen var med. En stinkande blöja och grin efter mat. Nä. det var inte läge att sätta sig ner och metodiskt gå igenom vad jag fått!
 
Just nu känner jag mig sådär megastressad så jag typ vill grina lite.
Det går inte att vara hemma spontant när man är egenföretagare. Seriöst!
Tror jag får börja tidigare i morgon!
Till top