Bröllop och begravningar

Allmänt / Permalink / 0
 
Dagen har gått i bröllop och begravning. När jag lämnade blommorna i morse till begravning och gjorde i ordning på kistan kändes det på nåt sätt lite fint. Ja men det är lite stort att få vara med vid folks stora stunder. Försöka få fram det som de tänker. Deras stora romantiska drömmar vid bröllop och visa den bortgågne genom ett sista binderi!
Och att folk vågar lägga det i just mina händer.
 
I morgon blir det vab igen och det känns.. irriterande. Kunde inte pojkarna bli sjuka samtidigt istället för en i taget. När jag lämnade JEsaja förra veckan spydde ett barn precis då. Två dagar senare spyr Jesaja. 
Två dagar senare spyr Gabriel.
Två dagar senare spry Natte.
Kommer jag spy om två dagar nu?
 
Jag ser framför mig irriterade människor som kommer till dörren i morgon och tänkte JAHA! Stängt igen! Jag ska ALDRIG gå hit igen!
Att det är en bra dag jag missar där jag troligen skulle ha tjänat lite.
Två kunder har redan varit inne idag och sagt att de ska komma i morgon istället och blivit lite besvikna när jag sagt att det inte går. 
Saknar lite att kunna vara hemma spontant med barnen utan att ett helt företag drabbas. Men så är det! Jag har valt detta!
 
Försöker få lite frid över saken! Bara släppa dessa strunttankar. Jag dör inte för att jag missar en dags inkomst. Folk har nog lite förståelse för att barn är sjuka. Även om de kanske blir irriterade om det tagit sig just till min butik!
Så kan det vara!
 
Och som vanligt kommer jag inte kunna slappa. haha Måste ju ordna fredagsbuketter och buden! Med barnen!
Yey!
Till top