Högtid på g

Allmänt / Permalink / 0
Jaha då var det dags att beställa blommor inför morsdag. Alltid lika spännande med högtider. Hittills har jag alltid lyckats beställa för lite. Förutom vid nyår möjligen. Då beställde jag mycket snitt. Men för lite vitt! haha... Visste inte att folk skulle vara sååååå inne på vitt just haha
Lite misslyckat med tanke på att jag var ledig efter det. 
 
Men nu har jag förberett mig med hur mycket bud det var förra året hos euroflorist. Pratat med dem om vad de tror blir storsäljare. Och tittat på förra årets beställning av förra ägaren. Ja men förhoppningsvis blir det lagom.
Kommer ju dessutom inte vara ledig efter nu så det gör ju inte sååå mycket om det blir över lite. Men man är ju inte så taggad på räkningen som väntar sen haha
 
Där jag jobbade förut ökade försäljningen jättemycket från året innan. Så på slutet av dagen hade vi typ inga blommor kvar.
Då kom en man in och var sur.
"Man ser väl till att beställa hem så det finns snitt hela dagen!"
 
 
Man ba.. öh nä vi ville att du inte skulle få några blommor. Och eftersom vi anade att du skulle komma vid sex räknade vi ut hur mycket vi skulle behöa beställa för att blommorna skulle vara slut runt halv sex.
 
Så blev det ju för mig med nu vid alla hjärtans dag. Kom ett gäng män på slutet av dagen och blev utan röda rosor. Hade oranga kvar haha... Fast de blev inte sura. haha Skrattade lite åt "eländet" (Inget fel på oranga rosor)
Hade ändå överdrivit beställningen men en restaurang dök upp och kom på att de skulle ha 50 rosor.. sen kom de igen och behövde 20 till... 
 
Ja det är spännande att beställa hem till högtider! Särskilt snittblommor. Tar jag för mycket blir det ju svinn. Det som inte säljs blir ju dåligt.
Till top