Mitt gröna paradis

Allmänt / Permalink / 0
 
.
Sakta men säkert växer vårt lilla pardis fram.
Jag älskar inte sommarblommor. Gillar sånt som blir större för varje år och sånt som är ätbart. Ok erkänner. Har klockranka som ska klättra upp för gallret så vi får lite avskiljdhet från storvägen nedanför efter att de tog bort min skog!!!
 
Men bla tomater, chilli, jordgubbar, kryddor..
Ja egentligen är ju balkongen helt fel för tomat och chilli. Österläge. Haha... det går långsamt. Men jag hade såna frön.
Sånt som inte säljs och är fult. Massa lölväxter. Ja det är krukorna fylda av.
 
Har sått lite direkt i krukorna nu också av alla mina gamla frön också. Persilja, dill... nån himla böna. Ja får se vad som kommer upp.
Sådde solrosor med Jesaja idag i åskan. (Mys). Tänkte mig två. (Jag menar de är ju stora)
Det tyckte Jesaja var urlöjligt och sådde 20. Jag slängde några frön ner i busken nedanför balkongen för att någon gång kunna säga. Sluut! 
Får se hur många solrosor det blir. Haha.. meterhöga vajande i vinden! (Mycket möjligt jag får rensa bort några!)
 
Saknar ett träd. Sen är det klart!
Ser fram emot sommarn när klockrankan är hög!
Till top