En klassiker

Allmänt / Permalink / 1
Om förra veckan var prutt var denna långt över förväntan.
Allt har gått bra! Kändes lugnt hela dagen men i slutändan hade det tydligen gått bra.
 
Dagen avslutades med fredagsmys och en dålig romantisk film.
Hur lyckas jag och Orhan alltid välja töntfilmerna.
 
Nån organiserad storstadstjej som har livet planerat fast det inte känns rätt, råkar ramla över nån resa till nån lite småby på landet, gärna i ett annat land.
Stöter på en väldigt down to earth snubbe som med stor sannolikhet bär på en sorg då han änkeman. Hans sorgsna blick smälter allas hjärtan.
Ja för han är fin man. Hela byn älskar alltid denna man som likt godheten själv glider runt och hjälper alla. Särskilt nån lite småtokig gubbe som kraxar vid nån järnhandel.
 
Men se. Organiserade tjejen och mysmannen går aldrig ihop. För dessa män börjar alltid med att kommentera tjejens skor och stylade yttre. Sånt man älskar. Att bli retad direkt. För tjejen är alltid tokig och tror man kan ha högklackat på en bondgård och äääälskar dyra märkessaker. Och tjejen går sedan och retar sig på denna smartass till man som tror han är nåt.
Fast egentligen är han ju bara snäll.
 
Men hela byn är som ett sagoland. Alla älskar alla. Butiksägaren bjuder alltid alla på bröd. Och den tokiga gubben, ja han är ju för tokig men älskad av alla.
Och de älskar att organisera små festligheter och alla ääälskar nya tjejen och ser att hon passar så bra ihop med mys-mannen.
För så är det i alla byar! Inget privatliv. Alla är bästisar!
 
 
Och så tvingas de ihop på nån hajk av alla bybor som lägger näsan i blöt och vips ramlar de över en buske och passionen flödar och de kysser varandra.
 
Men. Tjejen är ju en storstadstjej och det osar problem.
Hon måste ju hem och sminka sig och gifta sig med sin rika expojkvän och jobba med att sälja aktier. Fast hon hatar sitt ex och sälja aktier. Hon älskar ju myskillen.
 
Och de pratar inte med varandra om saken och skiljs åt.
Men sen  kommer flickan tillbakaflygande och överaskar killen för hon är ju bara en stackars flicka som älskar lantislivet nu. Och kan leva utan klackskor för honom.
Killen blir lite arg me  sen hånglar de. Oj vad de hånglar.
Och byn har fest!
 
Suck suck suck
Jag sitter bara och skäms hela tiden.
Varför ser jag ens såna filmer? Men erkänn att ni sett en sån här film?!!
 
#1 - - Anna:

Nej, jag känner inte till att jag sett nån amerikansk film som är sån!!!

Svar: Det har du visst det. Pft! Ni har väl nån film om en tjej som åker till irland och hamnar i nån dejt-tjottaflöjtan som de har!!!Jag minns i alla fall att jag såg den med pappa. Men det verkar orimligt att jag skulle ha suttit och sett på film med pappa bara? Så jag tror du var där med!
Petra Gashi

Till top