Fredagsstressen

Allmänt / Permalink / 0
Så mycket på g nu att huvudet rör ihop allt. Tur jag på nåt vis organiserat allt så jag varje morgon får besked. Gör detta idag Petra. Haha. Systemet funkar men jag oroar mig för att jag inte minns.
 
Fredagar är värsta dagen. Behöver inte vara mycket kunder men alltid massa tankar i huvudet. Ja skulle det välla in folk på förmiddagen skulle det självklart förvärra. Och förbättra. Skulle nog mest bli glad. Och trött. Haha
 
 
I morgon ska två begravningar till sina platser innan jag öppnar. Jag måste plocka vissna ormbunkar också. (Eller jag vill ha i buketter)
Sen ska fredagsbuketter vispas ihop så jag kan få ut bilder på insta så tidigt som möjligt. Känner att jag borde ta bild på bara hortensian också. Två famnar fulla med hortensia. Sånt gillar instagram.
Sen allt nytt snitt. Som ska snittas. Pust.
På det ska en brudbukett lämnas ut vid lunch. Måste uppfinna en transportbox för den droppformade buketten innan dess.
Och två till brudbuketter med tillhörande tärnor och corsage måste tillverkas innan kvällen.
Har nåt begravningsarr att färdigställa med innan lunch.
Buden som ska ut måste göras. Känner på mig att det kan ramla in några fler i morgon. Folk har varit budsugna i veckan. Och nu är det helg. Känner på mig hortensiabuketterna kan locka till några fler köp.
 
Pust
Roligt men stressigt.
Hoppas på mycket folk i helgen. Veckan har varit för lugn för att jag ska vara nöjd. Förutom alla bud.
Till top