Hönsnät

Allmänt / Permalink / 1
Seg dag men så otroligt mycket fina ord från olika kunder. Bara glada kunder.
Och det är till och med varmt och fint ute. Ja jag känner mig på galet glatt humör.
 
Faaaast det är som sagt väldigt lugnt. Och med mitt glada humör känner jag lite för att traska och hämta ungarna! Surprise. Kom så går vi och äter glass.
Det vore nåt.
 
Har pysslat på och känt mig sådär småglad ändå som sagt. En riktig pysseldag. Väntar på leverans också som verkar vara sen!
 
 
Provade göra en brudbukett som träning för tävlingen som ju faktikst närmar sig med stormsteg. I ett rede av hemmagjort hönsnät och magnoliapinnar. ;) Ja mest för att prova den teknken. Såg nån rysk florist som gjorde det och sen en australiensk florist som beskrev det och tänkte ja just det. Hemmagjort hönsnät. Det var det ju ett evigt tjat om när man gick i skolan! Oooh vad bra det var. Möjligheter, möjligheter. Så varför har jag aldrig gjort det!?
 
Nu provade jag att göra ett väldigt litet bara för att få fast grenarna i min form!
 
Känns som jag mest kikar runt på tekniker och prova nån enstaka som träning. Går inte riktigt all in för att bli riktigt skillad på nåt.
Känns som de här snea, eller "två horn"- buketterna är grejen i Usa. De amerikanska florister jag följer gör bara såna här brudbuketter. Och såna här grupper. De ska luta upp på båda sidorna.
Tycker de ser fint ut. Kul med lite ordning mitt i detta svenska vilda!
Fast vissa av floristerna går lite för all in på grupperingar. Finns gränser för hur mycket grupperat som är snyggt.
 
 
#1 - - Anonym:

Vacker bukett med härliga färgkombinationer! Anna S

Svar: Tackar ödmjukast
Petra Gashi

Till top