En ny Petra träder fram.

Allmänt / Permalink / 0
Så har jag sprungit sista dagen på denna vecka. Målet var att springa en vecka.
Men ska inte sluta nu. Nejnej. har ju varit helt galet lätt att motionera? Har inte kännts tungt en enda gång. Eller jo, jag kände mig sliten i mitten. Då var jag så trött i benen att jag inte visste vars jag skulle ta vägen. Men sen.. inte tufft alls.
Och nej, det har aldrig känts tungt att göra det. Tungt och tråkigt att gå ut. Att musklerna klagar får man väl ta. Efter en lång tid i soffposition liksom.
..
Men jag tror inte jag ska springa varje dag längre. Känns ambitiöst. Men bara för att målet var sju dagar liksom ska jag ju inte sluta. Har gjort annat också. Styrketränat varannan dag. Gör nog hellre mer av det. Springa är fortfarande hysteriskt pinsamt och jag springer bara när ingen finns i närheten!
Har gått ner typ två kilo också. Inte gråter jag. Har kvar en massa mammakilon som jag inte fick amma bort. XD Förstår inte hur det gick till. På en vecka liksom? Vatten förstås.
..
Jag känner det. En ny friskusPetra, istället för den gamla soffpotatisPetra! Låter bra det. Låter mycket bra!
Till top