Romersk soldat på gatan!

Allmänt / Permalink / 0
Jobbade inte i natt, så då tycker man ju att man ska vara utvilad, men icke. Gabriel behagade vaka från halv två till halv fyra. För att ta en paus på en halvtimme och sedan vakna till igen en stund. Yeeey.
Tack och lov unnade Orhan mig en sovmorgon. Hoppas Gabriels tokigheter går över snart.
..
Så dagen blev ingen äventyrlig dag precis. Alla var trötta och snoriga! haha... Härligt värre.
Men efter middagen kom vi ut på en prommis. Lagom för att se alla utklädda barn. Inte överdrivet många men vi mötte bland annat en romersk soldat som inte var blyg.
"Har ni godis?"
"Näe inte på oss!" svarade jag
"Nej godiset är hemma!" sa Orhan
"Va, har ni godis hemma?" sa han förväntansfullt
"Ja!" svarade jag
"Lösgodis!?"
"Ja!"
"Var bor ni då?"
"Ja på gatan här nedanför!" sa Orhan
"Kan jag få!"
"Ja fast vi ska inte hem nu, men kommer du förbi får du!"
..
Han kom aldrig förbi. haha hur skulle han hitta. Ingen kom förbi vad jag vet. Kanske medan vi var ute. Nu när vi för en gångs skull hade godis. Förra året sa jag till de som kom förbi att de fick busa. Då tittade de på mig som om jag världens mest korkade människa. Ni vet sådär öppen mun och uttråkade ögon a la barn.
 
..
 
Till top