Bilköp?

Allmänt / Permalink / 0
I farten hela dagen. Men jag tänker inte sätta mig än. Hade velat ut i myren... Fast ser väldigt mulet ut nu? Får se.
Annars blir det träning. Känner att jag måste kicka igång den igen efter en lat sommar så satsar på varje dag i en vecka. En utmaning. ;)
 
Nåja. Idag har vi gjort ume. 
Först ett besök på sjukhuset. Orhan tog medicin och vi andra tog en yoghurt i fiket. ;)
Sefan letade vi upp pappa. Jag lät Natte sköta snacket med personalen där så vi hittade.
"Vart är min pappa?"
 
 
 
Sedan tittade vi på bilar.
Vi skulle besikta bilen idag och tvivlade på att vår bil nånsin skulle klara sig.
Så vi muntrade upp oss med att hitta några andra vi kunde tänkas köpa sen. Och vi hittade ett gäng intressanta.
Fy vad vuxen jag kände mig. Gå och strosa bland dyra bilar och fundera över vår maxbudget. (Ja som ni förstår har vi inte lagt mycket pengar på bil förr)
 
Vi åt mat och besiktade bilen. Och den gick inte igenom. Men inga större fel.
Alltså vi har varenda år ett hål i avgasröret. Och vi lappar ihop. Inte värt att lägga pengar på en så gammal bil.
Men nu undrar jag. Om det alltid bara är det felet. Ja då kanske vi kan lägga pengar på den saken denna gång!!! För övrigt är allt fint.
Stabil bil!
 
Fast om vi nu byter ut allt så kommer säkert bilen plötsligt rasa ihop till hösten!
 
Vi handlade och sen jag kom hem har vi hållit igång med att städa, leka, laga mat och så fick jesaja feber mitt i allt! (?)
Full fräs!
 
Nu undrar jag dock om han skoja om febern...
Till top