Torskgryta

Allmänt / Permalink / 0
Gjorde en torskgryta till middag. Kokt potatis till. Helt ok men inget att hurra över tänkte jag när jag åt. Ingen smaksensation där inte!
Barnen däremot. De lät lovorden hagla över min kokkonst. Ojoj...
"Åh det här var verkligen gott mamma! Jag ska äta mycket!"
Och åt mycket gjorde de verkligen. De tog tre portioner var och jag fick göra mer för att orhan skulle få nåt när han kom hem.
Till och med jesaja åt ganska bra.
..
Förstår inte hur jag fick en såna fiskätarsöner. Vi äter fisk hemma ibland... Typ om det är nåt bra erbjudande. Haha... 
Men nu på sistone har vi ökat eftersom pojkarna gillar det så väldigt. Men jag begriper inte hur det gick till. Känns ju som fisk är lite svårt och endast de som vuxit upp på det gillar det.
När vi var på restaurang sist valde natte fisk till förrätt och middag. Ni fattar!
..
En bedrövlig mobilbild när vi nästan ätit klart höhö.. Måste ladda kamerabatteriet. XD
..
Jag växte inte upp på fisk direkt. Fiskpinnar och sen hysteriska mängder harr på sommrarna förstås, eftersom hela familjen gillar att fiska. Det var det vi gjorde i norra sverige.
Rökt fisk, grillad fisk, ungsstekt fisk ujuj.. Minns särskilt en sommar då vi var hos gammelmorfar i kangos. Höll på att bli knäpp på harr.
..
Vet inte om jag borde göra torskgrytan igen eftersom den var en så succe. Jag längtar inte efter den.
..
Torskfile, vitlök, lök, paprika, champinjoner, lite tomatkross som låg och skräpade i ett hörn av kylskåpet.
Buljong, chili, vitpeppar.
Redde den med mjölk och mjöl.
..
I fall ni blev sugna. ;)
Till top