Begonia

Allmänt / Begonia, Blommor, barn / Permalink / 0
Jag är inget stort fan av begonior. Inte den här sorten i alla fall (vet faktiskt inte sorten?). Det finns fina. Typ ampelbegonia, fotrellbegonia... Men den här är på min lista över, ursäkta utrycket, tantblommor.
 
Sen gillar jag överlag inte blommor med ett blaffigt uttryck. Stora blommor eller mycket blommor som tar över. Gillar det skirt och enkelt. En utsmyckning. 
 
På min födelsedag när vi var ute och jag betalade för buketten pojkarna fått plocka åt mig. Så kom Natte med denna begonia.
"Nej vi ska inte ha någon sån!"
"Men den är fin!"
"Tyckte du det.ja men vi behöver den inte!"
"Låt pojken ta en begonia!" Sa Orhan.
"Vill du ha den? På ditt rum!?"
"Ja!"
"Ok. En begonia då!"
 
Sedan på väg ut från butiken.
"Mamma den är till dig!"
 
En sån lurifax. Han visste att jag aldrig skulle gått med på det om han från början sagt att han ville köpa den åt mig.
Nå nu har jag en rosa begonia. Oklart vart den ska placeras.
Men eftersom den nu ärfrån min son så kan jag faktiskt komma över ogillandet av dess slag.
Den är nästan gullig!
 
 
Till top