Kan man ha för många dörrar?

Allmänt / Permalink / 0
Varje dag fylls av roligheter. Barnen kommenterar varje dag med att det var en härlig dag och till och med den bästa dagen någonsin. Idag lekte vi i lekparken och matade änder. Natte vill se på den gamla kyrkan här men när vi passerade verkade det vara begravning så det får bli en annan dag.
Semestern har börjat. Känns ju inte riktigt som semester då det finns en del att fixa, jag kan inte helt släppa att jag ska öppna butik liksom haha... Särskilt babs kortterminal gnager i bakhuvudet på mig och gör mig megastress när det byggs på med nyauppgifter. Skulle varit gjort för länge sen men det har ju krånglat.
På Måndag får jag ta det, för jag klarar det inte själv, så nu släpper jag det över helgen. (försöker släppa det!) 
 
 
Igår var vi bland annat på loppis. Först och främst i jakt på soffa. Ja vi är sofflösa och har inte råd med ny just nu så nåt billigt tjafs tänkte vi oss så länge.
Hittade en loppis utanför Mariestad.. Hennings loppis. Den låg mitt i skogen och tänkte vi kunde kolla där. Fanns inga soffor av intresse dock. Mycket smått och gott så tips för den som gillar loppisar. Men jag kikade inte noga utan tittade ju just efter möbler. (Finns annat vi saknar med) Såg lite lådor av intresse... hehe (till butiken alltså)... men tyckte det var lite dyrt.
Utanför fanns några extra utrymmen och där fanns värsta skattgömman. Det var Orhan som ropade på mig.
"Det här tycker jag är fult så då gillar du det säkert!" (veeeerkligen roligt att titta på inredning med Orhan! Saknar någon att bolla med.)
Rummet var hur som helst fullt av gamla fönster och spegeldörrar. Kan man motstå?
Mannen på loppisen erbjöd sig till och med köra hem det till mig när jag ville ha det. Tyckte det var lite dyrt och stod länge och funderade över om jag skulle ta en dörr medan jag valde ett fönster som jag i alla fall kände mig säker på.
 
Tillslut slog jag till på en dörr. Lite spontan får man vara och jag vet ju att de kostar en del. Inte stor chans att jag springer på nåt billigare.
Så nu har jag två dörrar, en äkta gammal och en fejkis hehe. Den äkta var brun så får se om jag ska putsa lite på den sen eller om den ska få vara så.. Tänker ha det ena som bord. Får se. Uj det var ett spontant inköp. Vet knappt hur den ser ut. Den var.. ehm begravd under fönster, grejer och nån himla maskin från 1800-talet. (Sa anikvitetsexperten Petra!)
Till top