Tappat farten

Allmänt / Permalink / 2
Känner mig.. ehm nedstämd. Inget känns riktigt kul.
Gick så bra i butiken denna månad men slutade med en sämre vecka och jag vet inte varför. Luften gick ur mig helt. En stor besvikelse liksom.
Det gick inte extremt dåligt heller och nu går det som förut igen men suget försvann. Det var som att jag blev så glad över att det gick så bra nu och så pang. Nähä... Det kanske inte går bättre än....
 
Fick nya varor idag och jag bara ser på dem och känner suck. Vem vill köpa det här bajset? Jag bara drar på mig onödiga räkningar.
Kände mig inte taggad att tänka ut fredagsbuketter. 
Ser på alla mina gravdekorationer och tänker att de är allt bra fula. Jag kan ju ingenting...
Körde ut ett bud idag och hämtade på vägen en tårta vilket mannen betalt mig för att göra. Och tänkte vilken pangide. Blomsterbud med tårta eller nåt. Det borde man köra på. Samarbete med bageriet.
Men jag ids inte ta tag i det. Det blir säkert inget bra ändå. Ingen vill ju handla från mig.
 
 
Jag går som runt i ett moln av nedstämdhet och oengagemang. Ett överdrivet kritiskt moln.
Vill typ ta paus ett tag och sitta hemma och äta choklad.
Och jag skäms för att jag känner mig så otaggad. Känns som alla smurfar som påpekade för mig hur hårt det skulle bli att driva eget kommer gotta sig och säga vad var det jag sa.
 
Jag tycker det är askul jobbet. Hade jag kunnat göra det utan att tänka på pengar hela tiden hade det varit gött! Det är det som kallas hobby va? Haha
Jag kan ju inte ge upp heller det är bara att tuta på. Men hur får man tillbaka energin? Nu inför julhandeln och allt. Kan ju inte stå och snyfta bakom kassan heller.
#1 - - Anna:

Men Petra, jag missade ju att du har en dipp. Men jag hoppas att mitt plock o barn vaktssittande ger dej inspiration. Och - har nån sagt att du gör fula saker, har konstiga ideér, läbbiga kombinationer, fega inköp, konstanta felinköp? Nä, tror inte det! Men du kan vara lite trött, månadsdepp eller nått.
Förresten Christer ville tänka lite på det där i januari. Åsså glömmer jag säga det för jag har redan sagt nej till dej! Är det kört m anmälan om chriter får till det?

Svar: Nä ingen som sagt. Men att det inte går så bra som jag önskat. Och att jag då letar fel och brister på mig själv!Ja hade varit kul om någon åkt med mig! Hade gärna åkt med dig. Men tror du kanske blir trött i benen och snurrig i huvudet? Eller?
Petra Gashi

#2 - - Linda:

Igenkänning mer än du anar ! Detta med o driva en butik är skit svårt när man tappar tron på sig själv. Tror det vore 10 000 gånger lättare om man hade en kollega faktiskt... någon att bolla saker med. Nu står man mest och skäller på sina egna tankar som sällan ger positiv respons tillbaka xD

Svar: Ja jo det kan nog vara sant. Någon som tycker ens ideer är bra eller säger att det är snyggt. Hjälper en tänka om. Samtidigt som det ju är skönt att vara själv för man får göra som man vill och slipper andras tokiga ideer haha..Frågan är hur man får självförtroendet tillbaka.
Petra Gashi

Till top