Bara för att...

Allmänt / Permalink / 0
Alltså vissa bud får mig verkligen att le. När folk skickar blomsterbud till någon utan en anledning. Alltså är inte det, det roligaste som finns. Ja det kanske finns en anledning. Men inte sådär födelsedag eller kondoleans som ju typ är det som det oftast skickas blommor för. Förutom jul, morsdag och farsdag. Bara för att man vill göra någon glad liksom!
 
Och de som får blomman blir ju precis lika förvånade och glatt överaskade. Så det är kul att göra den blomman och det är kul att lämna över den.
Vissa smurfar får ju såna blommor med jämna mellanrum. Då undrar jag om de är ett kompisgäng som har det som vana att skicka blommor till varandra eller om det är någon som bara älskar att skicka men aldrig får! haha
Kaaanske finns det ett uns av avundsjuka.. inte att jag missunnar, nej jag står på riktigt och ler när jag skriver såna kort och gör i ordning deras blommor, men alltså lycka eller?
 
Typ kort som... 
"Bara för att du är så underbar!"
"Så glad att du är min fru och att vi ska få barn! Älskar dig!"
"Tyckte du behövde en helgblomma!"
"Från en hemlig beundrare!"
"Tack för att du är världens bästa pappa!"
"Längtar efter dig så det gör ont! Vi ses i morgon!"
 
Jag tycker om att ta med blommor om jag ska bort eller ge blommor om någon fyller år har fått barn eller liknande. (Såklart) Men jag ska också bli bra på att bara ge. För hur kul är det inte? 
Synd att inte Orhan älskar blommor. Han hade fått mycket blommor annars haha :P
 
 
Till top