Jultider

Allmänt / Permalink / 0
Helt uppslukad av julen. Innan helgen var jag så nervös att jag inte kunde sova. Men jag har läget under kontroll.
Dels har jag lärt mig. Så jag ligger hela tiden steget före och slipper känna mig panik över att hinna. Slipper köra bud på kvällen. 
 
Men sen är det helt annorlunda i år. Folk får lön på Måndag. Folk vill inte köpa blommor förrän på Måndag. Så många har varit duktiga att förbeställa. Folk har kommit jämt utspritt över dagarna. 
Alla beställer till på Måndagen. Så gissar många kommer då. Men jag vågar inte ta hem hur mycket blommor som helst. Vill inte få kvar.
Vet inte vad som väntar. Gissar att jag får stå till på kvällen och göra Måndagens bud i morgon. Så jag får iväg Orhan och svärfar så tidigt som möjligt.
 
Visst. Jag hinner inte sitta ner och kommer på att jag inte druckit nåt.  Hinner inte äta. Kan inte äta för. Man blir lite stressad av att sitta still.
Men jag känner inte för att gråta och gömma mig i sängen. Eller har torkat sönder hela munnen.
Klar förbättring.
 
Har suttit och fisbeställt hela dagen. Ok en till eucalyptus. Ok kanske en alstromeria. Jo men en amaryllis till måste jag ha. Ja men jag tar en ros då. 
Haha.
För de där julbuketterna lyser ju med sin frånvaro. Minns massa såna beställningar i fjol. Bukett 500. Vars är de? Kommer de i morgon?
Skitsvårt att veta vad man ska göra när folk ska beställa i sista sekund!!!
Orhan tycker det är bättra jag slänger några blommor än säger till kunder att det är slut.
Tar emot ändå. Vill ju inte slänga bort några tusen...
Förra året var jag för snål. Jag vet. 
Aaah.
Till top