Äter du mitt socker?

Allmänt / Permalink / 0
I vanlig ordning tränar jag språk när jag ska få chansen att använda det haha. Ja men om jag håller på så här och får fart i ändan varje gång vi ska träffa Orhans släkt kanske jag har lärt mig båda språken flytande innan jag blir 40 i alla fall!
 
Nu är det alltså italienska som hårdtränas. Vilket är mycket lättare eftersom det finns en och annan kurs eller hjälpmedel på internet. Helt gratis. (Till skillnad mot romani som är dissad överallt. Och skulle man lyckas hitta nåt är det FEL sorts romani.)
 
 
Har hittat nån med lite uppgifter nu. Och det är ett evigt upprepande av samma ord. Plus att de använder sig av det där hjärntvättande belöningssystemet så jag bara måste klara en nivå till!
 För varje ny kurs används typ samma meningar men med fokus på det nya. Och sen byggs det bara på. 
Första kursen. "Mannen äter socker" kurs två plural "Männen äter socker" kurs 3 mat "Männen dricker kaffe med socker i restaurangen" kurs 4 fråga "Hur många män dricker kaffe på restaurangen?" kurs 5 ägande "Mannen äter upp sitt egna socker!" osv osv...
 
 
Ja ni fattar. Tycker det är rätt smart. Det känns löjligt att upprepa samma mening 85 gånger för att klara en nivå. men jag gör det. Jag bara måste klara en nivå till... Och jag tror det fastnar för för varje nivå kan jag ju nåt mer.
 
Då och då dyker meningar upp som man undrar om de skratta högt åt när de skrivit. "Männen skriver i socker" "Min orm åt upp din tårta!" "Vem är min flickvän?"
 
Ja. Jag kommer prata om socker när jag är i Italien. Helt klart!
Till top