Marche

Allmänt / Permalink / 1
Så var vi i Ascoli Piceno. Typ. Jag fattar inte riktigt vad Ascoli är. Om det är en kommun. För jag blir som utskrattad om jag säger att detta är Ascoli piceno.
Säg inte att jag skrev det.
 
Nåväl.
Nu känns det som paus på sightseeing. Vi har inga utflykter planerade. Vi ska hälsa på Orhans syster med familj. Pojkarna leker glatt med sina kusiner. Kul att se. Trots inget gemensamt språk.
 
Blir säkert nån tur till havet. Den finare sidan av Italien som Orhan sa. Adriatiska havet.  Vi är en halvtimme ifrån.
Slog mig då att folk åker väl inte till Italien för att bada. Har aldrig hört det. Åh det blir en vecka i Italien. Sol och bad.
Man åker hit för att titta.
 
Jag är faktiskt lite trött efter bilresande hit och dit och konstanta utflykter så har inget emot att ligga på soffan några dagar.
Jag tänker inte skämmas. Inte ens fast jag är i Italien och det typ alltid är strålande väder. Känner inte att jag måste gå ut och fånga dagen. Haha
Semester ska ju bestå av vilande också.
 
 
Lite bilder från Abruzzo
#1 - - Angelica Wåhlin:

Ser sååå fint ut!

Svar: Det är fint. Så otroligt mäktigt med berg. 😊Fin blogg du har!
Petra Gashi

Till top