Varmt, varmt, varmt

Allmänt / Permalink / 0
Vi slappar och tar det lugnt hos Orhans syster. Igår var vi till havet.  Superkul. Natael blev brun som en pepparkaka direkt och jag har bränt hela ryggen. Tur ingen av barnen är släkt med mig.
Jag och Orhan hann med en snabb dejt på en gelateria när barnen sov.  Mysigt. Orhan är sugen  på att vi åker till havet bara han och jag och tar ett nattdopp. Får se hur det blir med den saken. Vore kul.
 
Det har varit ohyggligt varmt senaste dagarna. Över 30 grader. Från typ lunch till middag drar man igen allt och håller sig inne.. Vi har gått ut nån gång och man orkar ju inte. Svetten rinner för minsta rörelse och halsen blir krut-torr.
 
Är väl därför glassbaren där jag och Orhan var häromkvällen var packad med folk klockan tio. Folk ids inte gå ut på dan och vänder lite på dygnet.
När vi går och sover lever stan upp där ute. Högljutt. Alla åldrar.
Vi har försökt vända på dygnet för barnen Men det går inte. Haha de vaknar sex-sju oavsett när vi lägger oss haha...så bara att leva som normalt Så inte barnen är trötta monster hela dagen.
Förutom att vi äter middag sent på kvällen. Det har vi lyckats göra även när vi bodde själva på hotell. 
 
 I morgon blir det kalas så idag ska jag baka tårtor. Känner en viss press. Lite tveksam till Italienska varor haha. Vill inte misslyckas inför massa nya människor.
Men det blir nog bra. Billigare än att köpa tårtor på bageri.
 
Vi är kvar här ett tag till sen avslutar vi resan med Rom. Så har vi kört varvet runt i centrala Italien och betat av fyra regioner. 
Till top