Söndag och vår i luften!

Allmänt / Permalink / 0
Idag var det härlig vår. Barnen lekte från arla morgonstund med andra barn. Ja det var som om solen kallade på barnen. De har gömt sig hela vintern men nu var det precis som när vi flyttade hit. Fullt med barnen på gården. 
Kul!
 
Dessutom behagade Natte och Gabriel äta mat hos en kompis så jag och Orhan fick plötsligt en lugn stund medan Jesaja sov.
Vi satt och pratade om kärlek och livet. Det var länge sen vi tog oss tid att bara småprata. 
Annars är det ju mest kvällarna man har fria och då brukar man inte orka småprata utan av vana slänga sig i soffan! Eller på en stol framför fifa om man gillar sånt och behöver glasögon.
 
När barnen kom tillbaka blev det vila och sen gick vi ut. Vi hade egentligen tänkt grilla men då barnen lekt borta så länge och jag var förkyld och allmänt otaggad. Och dessutom glömde vi hämta tvätten så var tvungen att vänta på att personen efter oss kunde öppna åt oss. 
Så blev det inte så.
 
Vi åt kebab i stan istället. Och åt glass i en lekpark. Och lekte till läggdags. 
Mys!
 
Ganska bra Söndag. Trots att jag blivit så äckligt förkyld!
Jag tänkte fixa på balkongen lite också. Men madrassen till min hembygda soffa har försvunnit. Alltså seriöst. Vart har jag lagt madrassen? Har jag slängt den??? Så mystiskt! Har letat genom hela lägenheten och känner rent spontant att så många ställen går det inte att knöggla ner en madrass på. Och vi har så lite prylar att allt är ganska synligt.
Nej jag förstår inte.
Har ni nåt tips. Lånade jag ut den till någon i höstas? Senaste minne jag har av den var när jag tog in den på senhösten och pojkarna lekte med den på sitt rum.
 
Bild från i sommras. Då madrassen var på plats.
I år ska det bli mysigt på balkongen. Inte som förra året då jag inte hade ett korvöre extra.
Till top