Stressen fortsätter

Allmänt / Permalink / 0
Jag hann inte klart jobbet i Lördags och det har grämt mig.
Det som har grämt mig mest är att några penseer var dödstörstiga och jag vattnade dem inte. FÖR JAG HANN INTE VATTNA! Och jag ställde dem dessutom i butiken, inte i kylen.
Jaha. Nu dog de! Gräm gräm gräm... 
 
Varför stannade jag inte och jobbade över i Lördags undrar ni? Måste du gå hem exakt TVÅ? För att.. ursäkta. Lite gränser får man väl ha! Dessutom hade jag ju meddelat det som skulle få bud att jag skulle komma strax efter två. Skulle jag köra buden och tillbaka igen sen? Passera hemmet... Nej tack så mycket!
 
Tänkte att jag skulle åka tillbaka på kvällen. Pussa på barnen under dagen och sen åka dit. Fast hehe soffan var skön. Sen tänkte jag att jag skulle åka en snabbis under dagen idag. Men jag var sjuk. Sen tänkte jag att jag skulle åka nu när barnen somnade, men de somnade ju aldrig så nu tänker jag. Äsch. Jag har känt stressen en hel vecka av att ligga efter med arbete. Varför inte fotrsätta i samma anda i moron!

Ja för förutom att vattna är det stökigt. Oh hemska saker vad stökigt. Jag ligger en vecka efter i lövhantering.
Och begravning. Stor begravning! Jag har inte gjort klart arbetena till begravningen i morgon. För det behagade komma massa kunder medan jag arbetade. Förutom att jag snubblade över allt skräp överallt och kände mig lite tvungen att putsa upp det i ett hörn i alla fall.
Folk har beställt saker. det maler i mitt huvud. Glööööm inte gyllenlack och vaniljorkide. Glööööööm inte!
 
 
Nå väl. Hann förbi snabbt idag då ett av barnen blev bajsnödigt precis när vi under vår lilla familjeutflykt passerade butiken. (Det var inte jag som tänkte det. Jag sa låt oss gå till toan i parken. När ett annat barn sa. Men du har ju toa i butiken!)
Kom in och insåg att jag ju visst vattnaed penseerna.. För de stod där friska och glada! Jag slängde ju en hel hink vatten på dem i panik innan jag stängde. Men vattnade allt annat medan det lilla barnet gjorde sitt.
 
Så nu. eftersom jag inte tänker åka till butiken och göra klart det där sista begravningsarbetet. Så tänker jag äta godis och se serie! Måste vila upp mig lite inför ny vecka av stress!
Gött!
 
 
Till top