När förhoppningarna ligger på noll

Allmänt / Permalink / 0
Vilken dag. 
I morse var jag på uruselt humör och tappade det både när Jesaja bråkade om en himla rostad macka och Gabriel skulle göra det jag bad honom "sen". (stackars barn)
Hade glömt att det var morsdagsveckan och inte kom nån blomsterleverans i morgon vilket jag tänkt beställa till.. Och att min kyl är typ tom. (Får stor leverans på Onsdag. Men det lär ju bli sent med tanke på att ALLA har beställt stor leverans!)
Akutbeställde på morgonen men var väl säkert för sent.  
Det var mulet och regnigt ute. Ja ingen skulle ju någonsin komma och handla idag.
Suck...
Ja men jag kände. Varför ska jag jobba för. Jag vill sitta hemma och se på tv typ. I mjukisbyxor. (Visade sig såklart att de byxorna var i smutsen)
Ja förra veckans pepp och toppenhumör var som bortblås.
 
Men jag hamnade i butiken ändå. Var väl tvungen att se om det kom nån leverans eller var nå bud. För att inte tala om att skriva en lapp.
"Jag kommer nog och hämtar er tidigare ändå!" sa jag till barnen innan jag gick. Tänkte inte var en kvar för länge i butiken. Idag är jag SJUK!
Sa till Gud om det var nån dag det passade med lite uppmuntran så var det idag!
 
Väl i butiken har allt gått strålande.
Bra med folk idag. Bara glada människor! Två brudar har varit inne och lagt sin beställning.
Buketter har jag sålt. (trots att jag har typ tomt i kylen. Hoppas hoppas hoppas min beställning kom fram innan. Beställde inte mycket men nåååågra blommor till gör skillnad.) Och folk hade inte klagat över det dåliga snittutbudet utan de har hittat nåt och varit nöjda!
 
En kvinna kom in och doftade liljekonvalj. Bara en sån sak kan ju göra vem som helst glad. Frågad henne vad det var för fantastiskt parfym. (måste köpa i så fall) men det visade sig att hon inte alls bar parfym utan hade fått en stor bukett hon hade hemma på bordet. Hon blev väldigt förvånad och glad över att jag kunde känna det.
Men hon doftade ju jättegott.
Måste ut och plocka liljekonvaljer!
 
 
Saknar mitt ställe i Dalkarlså nu! Liljekonvaljparadiset!!! Har ingen aning om vars det kan finnas i Mariestad? Får åka till Slätte.
Till top