PASTA

Allmänt / Permalink / 0
Alltså ibland drabbas jag av ett sådant pastasug.
Eller ibland.. Har varit så flera kvällar i rad nu. En goood pasta.
Ja alltså jag sitter nu och tänker på allehanda goda varianter.
 
Var evigheter sen. En snabb hafspasta är inte samma sak. Utan en riktigt god. Typ den jag åt i pozzuoli med snäckor och vitlöksolja. Aaaah
Eller i Lidköping  en riktig gräddbomb med fläskfile och svamp. Eller den pastan jag gjorde med massa vitlök och sparris fräst i olja och fetaost på det. Kanske bara en riktigt ordentlig bolognese typ med rödvin i. Dreggel....
 
Ja på kvällen börjar det ideligen bubblas om pasta på nåt instagramkonto eller blogg. När jag lägger barnen. Då ligger jag där och dregglar.
 
Ja jag hinner ju aldrig laga. Så bara att drömma. Helgerna går till att hitta på saker och vardagarna lagar inte jag.
Inget emot andras kokkonster här. Men pasta är ju inte allas favorit att lägga tid på. Vågar knappt önska.
 
Denna helgen gick ena dagen till att sura lite efter jobbet. Ja seriöst. Ibland måste man få ha en surardag när andra människor är störiga. Haha
Och idag for vi spontant ut till Göta Kanal och grillade och sen vidare till mor och far innan kvällen avslutades hemma i soffan.
 
Nästa helg ser ju typ likadan ut. Minus surandet.
Gillar att hitta på saker. Inte det.
Men jag är så galet sugen på pasta just nu!!!!! 
 
Ska gå och dränka mitt pastasug i en kopp te.
Till top