Positiva April

Allmänt / Permalink / 0
Vilken påsk, vilken påsk. Folk handlar som vanligt. De äldre ursäktar sig för att de handlar. Står o hojtar i dörren eller smyger in om ingenr där. Man tänker på det, men det går bra.
Jag tar dag för dag. Vi får se vart de bär. Kommer det bli värre, kommer det gå över, kommer landet stängas ner. Vi får se. Jag oroar mig inte i alla fall.
 
April har börjat suprbra. Bra påsk. Folk skickar bud som bara den nu eftersom många är själv dessutom. En tjej frågade mig om jag behövde hjälp i butiken när hon såg att jag varit sjuk och haft stängt och jag tänkte att ja... jag behöver ju någon att kunna kalla in vid kris. Nån som bara finns där.
Så jag bjöd in henne på provjobb en dag för att se vem hon var. Slutade med att hon fick jobba nästan hela dagen för det var så mycket bud. Hon var ju duktig!
Vet inte. Känns bra på nåt sätt. Krisen har istället för att tryckt ner mig lyft mig. Det känns som att folk är måna om att man finns kvar och det är uppmuntrande. Har fått många nya kunder. Vill tro att detta är året som jag känner att företaget är stabilt. Det trodde jag innan corona. Och det känns ändå fortfarande bra. Skulle en ordentlig kris komma och jag tog mig igenom den tror jag på framtiden.
 
 
Och jag har tänkt anmäla mig till florist-sm. Tänkte först inte det. Men när nu allt kul bara försvunnit tänkte jag, varför inte!!? Nåt kul att se fram emot måste man ha. Nåt större floristiskt arbete måste jag väl få göra!
Man ska skicka in bilder på två arbeten och sen får man se. Jag får inte visa upp bilderna på nätet innan det var bestämt. Då det får ni inte se nåt av.
Ska bara få tummen ur att göra detta innan slutet av April. Haha. Heja Petra.
 
April är en bra månad. Just nu känner jag mig bara taggad och glad.
Till top