Får man sakna snö

Allmänt / Permalink / 1
 
Råkade ramla över dessa bilder. Får man säga att man typ längtar efter snö att det gör lite ont. Seriöst. Det gör lite ont i mig att jag inte fått någon vinter.
DETTA på bilderna är VACKERT. Mys att få sitta i solsken och snö. Kylan som biter i kinderna.
Detta som är nu. Är så tråkigt så jag vet inte. Grått, regnigt, fult.. 
Det har kommit två jordgubbar och mina hyacinter är påväg upp. Seriöst. Hösten hoppade direkt till vår.
 
Jag har kunnat ställa ut saker på gatan utanför butiken hela vinter. HELA VINTERN! Inte en enda gång har det funnits en risk för att nåt skulle frysa! Ser inte vädret att det är lite småtråkigt att bära ut och in varje dag. Nu måste jag köpa massa lökväxter för jag har ju inte ursäkt till varför min trottoar inte är fylld med vårblommor?!
 
 
Så nu skiter jag i vinter och hoppas det snart blir vår istället. Lite ljusare. Alla blommande träd på gatan bredvid här. Magnoliorna.. ujuj.. 
Det är också vackert.
 
Snart är hösten slut!
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Duuuuu, jag känner igen mig! Här i Umeå är det ALLTID mycket snö på vintern (vet inte var du bor) och idag REGNAR det. Spöregnar!

Och nu när vi gått så långt in i januari så tycker jag som du: jag tar vår istället, det är too late nu :D

Svar: Bilden är från när vi bodde upp i Bygdeå. 😉 Det är så illa däruppe med alltså? Men nu bor jag nere i Mariestad. Det har inte varit nån riktig snö alls i år! En dag typ låg det nån cm på marken. Tragiskt
Petra Gashi

Till top