Jullov

Allmänt / Permalink / 0
Har sån där härlig semester. Haha så där mycket semester man kan få som egenföretagare.
Igår inventerade jag typ hela dagen. Barnen och Orhan hjälpte till.
Idag har jag röjt och köpt färg. För nu ska det målas. Fast överlåter det mesta till svärfar som tycker sånt är kul.
 
Orhan och svärfar köper en ny hylla också. Nu åker hylleländet från tidigt 20-tal UT! (om den inte är äldre. Fast känns som nåt som var poppis då. ) Seriöst. Det är två decennier sen! Butiken behöver ju inte se likadan ut genom alla tider. 
Ska ha en hylla med riktigt trä. Inte nåt himla fakelager av härlig furufärg (Som dessutom lossnar när jag fäster mina prisskyltar). Och det ska laseras svart!
Äntligen får jag min mörka butik! Så som den skulle bli från början!
Saknas bara ny skylt där ute och nya lampor. Och ja kassdisken skulle jag vilja göra nåt med. Och ja.. det fula arbetsområdet som alla kunder måste se rätt in i... Men ska inte ta för mycket utgifter på en gång hehe. Kanske inte allt blir gjort heller. Beror ju på hur länge jag tycker detta är kul!
 
Bild från när jag tog över och röjde. Hyllan i bakgrunden!
 
Men ganska mycket semester har det väl ändå blivit idag. Fast längtar typ efter jobbet direkt. De där guldkornen.
Märkligt.. Har längtat efter semester och nu känns det som att jag lika gärna kan vara på jobbet. Men det är nåt med att kunna komma och gå som jag vill. Och vara med barnen samtidigt.
Ingen stress.
I Onsdags åkte vi och badade. Som pojkarna tjatat om. Förutom bio. Får se hur det blir med bio.
Så de får sitt önskejullov också! haha
Till top