Tomater och förälderarbete!

/ Permalink / 0
Den flygande gravida kvinnan! Igen, igen skrek bebisen inuti. Det är ju som att vara på Liseberg skrockade den lite för sig själv!
..
Sitter och krånglar med föräldrapenningen. Åååh vad jag blir trött på det hela. Jag vill aldrig mer behöva räkna eller förstå. Det känns som jag inte fattar någonting. Men måste förklara och fixa allt för Orhan som fattar ännu mindre.. haha... Försäkringskassan är inte sitt tydligaste med nåt!
Jag anser att jag bara borde få allt serverat. Att de borde fixa allt åt mig och Orhan. Jag menar. Det är ju just jag som är gravid och lite trött i hjärnan!
Mattelektion efter mattelektion... Och jag blir då verkligt tjenis med chefen. Hela tiden måste man ränna. Känner mig som en störig person haha... XD
..
..
Glömde ju föresten att lägga ut bilden på våran fantastiska balkong i inlägget där jag hade rundtur i lägenheten! Man undrar ju.. Hur kunde jag! Vårat bästa ställe liksom. Där vi ska dricka te och äta harsyreparfait!
Just nu är det kanske inte mycket för världen. När vi blir rika ska vi köpa nåt att sitta på haha.. Och jag ska göra fint med blommor. Men det är ju lite tidigt än! ;) Orkar inte springa ut och in med en hel trädgård liksom! 
..
Se så jag posar. Som gjord för en artikel i trädgårdsnytt. Bloggerskan Petra odlar egna tomater på balkongen. "Det ger mig en sån frid att får jord bakom naglarna!!" säger hon och klipper lite bland kryddorna!
Fina tomatplantor va? haha.. det hade jag också tyckt om de var en busktomat kanske.. eller en väldigt otjyvad normal tomat. Men nu är det en ampeltomat och vad jag vet ska de INTE vara höga haha... XD
Men skit sak samma. Tomater lär jag ha till sommarn! ;)
Till top