Katten vet vars hon bor!

/ Permalink / 0
Trodde Tamar skulle glömma vars hon bodde nu när hon kom tillbaka till Slätte. Ja helt enkelt tro att hon skulle gå till kapellet. Mariestad skulle bara vara ett minne blott.
Men jag hade fel!
..
När vi städade kapellet kom Tamar bara förbi en snabbis och sa hej. Sedan väntade hon hemma hos mina föräldrar. Så fort vi kom med bilen så hoppade hon in. Redo att åka hem!
..
Nu när hon var ute på kvällen kom problemet att få in henne till hunden. Såklart. Det fanns ingen anledning för henne att gå in här! Men jag vill inte att hon ska sova ute...
Så fort jag gick ut började hon traska mot kapellet och jag orkade inte gå dit för att ta upp henne. Nej nej..
Jag provade med mat. Det funkade inte! Hon ville hem. Inte äta!
Så då kom jag på den smarta iden. Bilen!
..
 
..
Jag öppnade bildörren och hoppade in, precis som om jag skulle köra hem, direkt sprang Tamar till andra dörren och väntade på att jag skulle öppna för henne. Jag gjorde det och hon hoppade in och satte sig,.
Jag kunde riktigt se hur hon utbrast. 
"Let's go home!"
..
Tji fick hon. Bar in henne. Hon morrade hela vägen in i sitt rum. Men jag tycker hon är cool. Att hon kan få in i sitt lilla huvud att hon måste ta bilen för att komma hem. 
Hon lär sig snabbt!
 
Till top