Att vara fin!?

/ Permalink / 0
Nu när jag är här i Kosovo har jag passat på att göra mig lite fin när vi ska ut. För ovanlighetens skull. Hemma blir det så sällan!
Men det slår mig hur.. obrydd jag är om det. Jag undrar om det ens är mening att kleta dit lite smink? För vem liksom?
..
balfin! Enda gången i mitt liv jag smetat på mig foundation! XD
--
För andra människor runt om? 
Förr brydde jag mig jättemycket om folk runt om. När jag var ung, osäker och singel. Då trodde jag att varenda människa som tittade på mig tyckte jag var ful, såg löjlig ut. 
Löjligt när jag tänker på det nu! Tanken på att någon skulle titta på mig för att jag var snygg fanns inte på kartan! hahaha.. 
Jag är inte alls sån längre! Det är skönt! Jag var så nervös förut. Haha kanske att jag märker folk tittar här i Kosovo. Men det är ju för att jag ser ut som en riktig utlänning!!!
..
"ung" och osäker! :P
 
..
 För Orhan?
Kanske är det mest det jag vill. Att han ska tycka jag blir så vacker att han återigen blir nykär och lycklig när han ser mig! hahaha.. Men atte... jag tror att det för honom inte gör någon skillnad om jag har smink på mig eller om jag borstat håret. Jag är samma fina hustru ändå! :P Det enda han bryr sig om är i fall jag har på mig fula mjukisbyxor! XD
..
För mig själv?
Inte ens det. Jag kommer aldrig, aldrig ihåg att titta mig själv i spegeln nu för tiden. Eller jag tycker jag tittar mig själv i spegeln men jag måste kolla på annat? Typ om jag blöder på läppen eller hur stor magen har blivit.
Vet inte hur ofta det händer att jag traskar ut för att handla och på vägen slår det mig att jag inte kollat hur håret ser ut sen jag vaknat!?
Har jag gjort mig fin glömmer jag bort att jag gjort det. För jag ser ju aldrig mig själv!!! Kanske mer att det kan störa istället när Natael krånglar! haha
..
 
..
Det där med att vara fin blev otroligt oviktigt sen jag fick barn. Även om jag önskar och vill att det ska vara kul. Jag vill känna mig vacker och inte förvandlas till någon svennemorsa! Men sanningen är att det faktiskt inte är viktigt alls... 
 
Till top