Smidig som en ko!

Allmänt / Permalink / 0
Idag var faktiskt en roligare dag på jobbet. Från ingenstans kom det massa folk och skulle ha stora maffiga buketter. Gillart! :D Försökte variera mig och hitta på nya färgkombinationer. Ja men det var kul! :)
Så dagen gick rätt fort.
..
Stel som en pinne nu. Jag börjar sannerligen få andra känslor för hur länge jag ska jobba som gravid. Haha. Hade ju som tänkt att nu kan jag jobba till en vecka innan leverans!
Men varenda gång jag jobbar är jag som en pinne på kvällen. Stel! Alltså jag stånkar för att resa mig, stånkar för att böja mig. Vaggar fram. Det värker i magen för minsta lilla.
Och på jobbet får jag bara mer och mer ont i fötterna och benen. Vad ska man ha för skor egentligen? Jobbar jag heldag tänker jag inte på annat än stolar. Man sitter aldrig som florist! Finns inte!
Dessutom får jag mer sammandragningar på jobbet än hemma. Då längtar jag allra mest efter en stol!
Sen har jag ju alltid detta krav på mig att se cool och oberörd ut. Tror ingen skulle döma mig om jag satte mig lite.
..
..
Ska inte förhasta mig. Jag kanske får en jätteliten tjänst (troligen) och då ska det väl gå att härda.
Men det är inte så hemskt mycket tid kvar innan jag måste bestämma mig.!
..
Orhan har planerat att hämta hit sin syster tiden runt förlossningen. Ja så slipper vi det bekymret med att få hit någon snabbt och vem när förlossningen väl starta. Vare sig det är mitt i natten eller mitt i middagen... Särskilt om förlossningen går lika snabbt som sist! 
Barnen kommer nog bara uppskatta att ha festliga faster här.
..
Nu ska jag sluta tänka på jobb och vila min trötta svullna fötter och snaska godis.
I morgon har jag planerat upp hela dagen. Här ska städat något så galet. Till och med Natael kom och sa till mig i morse att vi måste städa, det är smutsigt. Jag vet jag vet. Men när jag jobbar... så är det inte det jag vill roa mig med när jag kommer hem.
(Tro nu inte att Orhan inte städar. Han prioriterar och ser annat. Han plockar hejvilt och håller köket i konstant topskick. Jag är mer för.. damm och bakterier! haha. Det är det som förfallit.)
Förutom städa ska jag plocka hallon.. Har sett färdiga på vissa ställen så ska kika på "mitt" ställe om det är färdigt där. Vill inte plocka mitt i byn eller vid E4!
Och jag har lovat pojkarna att vi ska gå ut och leka. Mycket möjligt man kan kombinera hallonplock med lek!
Nu vila...
Till top