Året 2017

Allmänt / År 2017 / Permalink / 0
Äntligen känns det som ett ganska händelselöst år. Jag menar i bristen på livsförändrande händelser. Sakar har ju självklart sektt. Det har varit ett trevligt år, inte ett tråkigt.
Men jag har inte fått barn, blivit gravid, flyttat, gift mig eller fått nytt jobb.
Högst normalt bara. Ni fattar!?
 
Januari:
Jag fick bröstinfektion. Så minns jag den månaden. Feber och smärta. Fast jag fick väl det typ först i mitten av månaden? Så det mesta av månaden måste ha varit bra?!
Men vi köpte också en större säng. Firade faster i vilhelmina, vår förlovningsdag och min födelsedag. Vi bokade resa till turkiet.
Annars levde jag livet som nu hemma-mamma med tre barn. Utan Orhan! Det var.. fullt upp. Jag hade hela tiden att göra. Tusen tankar i huvudet som jag glömde. För vad man än planerad blev man ju ideligen strandad i soffan med Jesaja. haha... Fick skriva sms till Orhan om saker jag tänkte på för att komma ihåg att prata med honom om det.
 
 
 
Februari:
 Under februari fortsatte bröstinfektionen och antibiotikan. Smärta och ännu en mjölkstockning. Jesaja gick ner i vikt och ersättning tvingades sättas in. Jag kände mig som hemsk mamma. Brottades på tanken med att sluta amma redan. Och oroade mig för Jesaja och mitt bröst.
Men ersättningen gav ju också större frihet och jag for ut och hittade på lite på egen hand.
Mamma och pappa var på besök en vecka. Natael kapade håret.
Jesaja vände sig! ;)
 
 
 
 Mars:
En allmän föräldraledig månad. 
Gabriel fyllde 2 och vi hade kalas! :) Annars hängde jag hemma. Började få lite ordning på torpet och tyckte det kändes bara bra att vara hemma. Nästan så jag våndades lite inför att börja jobba igen, vilket jag skulle i mitten av Maj! Jag hoppade in en dag extra nu också.
Gjorde lite utflykter med pojkarna på egen hand. Fixade pass till Jesaja och Natael! :)
Det kom massa snö som vi lekte i!
 
 
 April:
Våren kom äntligen! :D Flera utflykter gjordes. Jag såg en kungsörn cirkla förbi. (Lycka!)
Jesaja blev äntligen stark i nacken och kunde nu ligga på magen och se världen. Det blev lugnare hemma!
Vi firade påsk med Knutsson. Vi var på ett-årskalas hos Knutsson! 
 
 
Maj:
ehm.. turkieeeet! Typ det jag tänker på med maj. Men jag började också jobba. 
Min blogg fick också nåt plötsligt uppsving med att jag dels hamnade på förstasidan med mitt inlägg om krukväxter. Och blev utsedd till en av de fem roliga bloggarna på blogg.se. en lista som kom ut i juni.
Jag tyckte det var lite kul och ansträngde mig en stund för att skriva i rätt tider och locka läsare. När jag ändå hade några.. fler. En liten stund alltså... sen kom livet ikapp mig haha..
 
 
 Juni:
Oj sommarn var igång och det hände massor. Många utflykter blev det i skog och mark. Inte så varmt men ändå sommar.
Ett besök till farmor och farfar där jag och Orhan gick på dejt. Midsommarfirande i alträsk. Mamma och pappa på besök. Mera utflykter!!!
Jesaja reste sig!!! Gick på shoppingdejt med Linda.
Försökte avsluta napp och blöjanvändandet här hemma med hjälp av bil-muta. Lyckades till hälften.
 
 
Juli:
Sommar och semester. (Eller arbetslös och mammaledig) En mysig sväng till burträsk med knutsson. Ett kort besök på Lappis. Jobbade lite extra. Flera utflykter i skogen såklart!
Vi åkte söderut till mamma och pappa. Njöt av några få dagar av riktig sommar. (Ja värmen kom ju aldrig upp hit) Badade. Firade Nattes födelsedag. Var på hotellweekend med Orhan. Dejt med syrran
Jag sa hej då till sömn. Det var i juli Jesaja började vara vaken på nätterna.
Hjortronsässongen började.
 
 
 Augusti:
 Månaden var bara mycket av allt. Det var tufft. Mycket kul men bara för mycket av allt. Jag började jobba och jobbade ovanligt mycket. På det plockade vi hjortron och kantareller så mycket vi bara kunde. Samtidigt som vi skulle få till flytten.
Ja det gick hårt åt äktenskapet kan man säga. Men vi överlevde den månaden också. 
Kräftor och spontan fisketur till alträsk hann vi också med. 
 
 
September:
Vi fick ordning hemma och hade inflyttningsfest.
Hösten kom och vi njöt av det sista som gick att finna i skogen. Orhan fiskade gädda. Vi provade slajm. Jag fick för mig att jag skulle pyssla mer med blommor hemma. Jesaja tog sina första steg.
 
 
Oktober:
Vår bröllopsfotografering blev äntligen av. Och jag fick äntligen en egen brudbukett. :) vi firade bröllopsdag också.
Jesaja klättrade plötsligt hejvilt. Mamma, pappa och Ezekiel kom på besök. Vi for en spontan sväng till fjälls.
Mitt blogginlägg om #nohatese publicerades på blogg.se 
 
 
November:
Världens segaste och mest händelselösa månad. Det var i alla fall känslan. Såg bara fram emot julen. Vi smygstartade på slutet med pynt, julgrupper och lussebullar.
Vi överaskade Orhan och firade farsdag. Jag fick en försenad stor (!) bukett av Orhan i och med bröllopsdagen. Blev överaskad på jobbet.
Och vi besökte leos lekland för att fira Jesajas födelsedag som snart kom. Sminkade Orhan. ;)
 
 
December:
Ääääntligen. Hade så längtat efter julmånaden med allt som hör därtill. 
Jesaja fyllde ett och vi hade litet myskalas. Vi fick träffa knutssons nya tillskott.
Vi bakade pepparkakor och köpte julgran.
Nu taggar vi snart julafton och nyår efter det. ;)
 
 
God jul och gott nytt år!!!
Till top