En lögnaktig miljöhjälte

Allmänt / Permalink / 0
Igår skulle jag återvinna innan jobbet och också handla efter jobbet.
Det var mängder att åka till återvinningen med så jag kände. Här behövs en påse eller två.
 
Jag gick för att hämta. Och Orhan utbrast!
"Men!! Kommer du ihåg att ta med påsar till när du ska handla! Vad duktigt!"
 
"ja... just det, precis så ja! Påsar till att handla! Check!"
 
Min man stod där och såg mig som nån sorts miljöhjälte. Och framförallt som någon med bra minne. Ja jag snackar mycket om att jag borde komma ihåg att ta med påsar till affären.
Sen åker jag också ofta till jobbet med soppåsen, glömmer slänga den på vägen, vilket han brukar klaga på. "Tur huvudet sitter fast, annars hade du glömt det..."
Nu hade jag chansen att skina med ett gott minne. Kunde inte med att säga sanningen. Hur ofta är Orhan imponerad av mig liksom. Slarvpetra!
 
Ja för er som undrar så följde soppåsarna med till jobbet igår också. Men jag for i alla fall till återvinningen.
Till top