Sömnbrist, julgran.och andra advent

Allmänt / Permalink / 0
Gick och la mig rätt sent igår. Ja, jag var inte trött och jag var inte heller orolig. Pojkarna sover ju bra.
 
Pffffffftttt!
 
Jag hade svårt att somna och plötsligt hör jag. Tap tap tap.
Jesaja kommer.
Bäddar ner honom igen och lägger mig.
Hinner precis hålla på att somna så... BAM!
Tap tap tap. "Aaaah!"
Jesaja har tagit en leksakstiger, slått upp dörren med den och ställt sig i köket för att vråla efter vatten.
Jaha...
Lite svårare att somna om denna gång för honom men tillslut så. Jag är typ vaken nu. Klockan är två. Men försöker somna om.
Tap tap tap.
Jesaja kommer igen. Vill du sova hos oss då? Provar jag. Men det finns inte en chans han kan slappna av så vi går upp och ser tv. Han somnar typ direkt i min famn.
 
Klockan var tre... så ja..nu har jag väl sovit tre glada timmar. Yeeey. Orhans sovmorgon. Nä man kan inte vara pigg jämt.
 
Idag ska vi till umeå och ha kvalitetstid med våra äldre pojkar. Det ska bli mysigt. Jesaja ska vara hos faster och Orhan och Gabriel ska köpa gran. Jag och Natte ska köpa julgransdekorationer.
Ja det blir säkert fint. Även om jag är trött.
Sen avslutar vi väl dagen med att klä gran och lite  adventsmys! 
 
 
Till top