En lista över att vara flerbarnsförälder

Allmänt / Permalink / 0
Från en lista på mama över de olika stadierna i livet. Runt hur många barn man har alltså.
Denna var över 3 barn eller fler.
 
 
  • Går igenom värkarbetet under en middag och åker in till förlossningen i sista sekund.
Nej. Hade nog velat stanna hemma tills det vat dags men alla andra tjata hål i huvudet på mig. Var snarare så med Gabriel.
  • Ber att få stanna ett extra dygn på BB eftersom det är så skönt att bara fokusera på ett barn.
NEJ!!!! Här i umeå fick jag ääääääntligen åka hem direkt!
  • Ammar/flaskmatar så länge de kan och börjar med smakportioner när barnet är ett år.
Haha.. Näe jag var taggad på att börja med mat för att få bort ersättning.
Men. Jag känner mig inte alls lika motiverad och får typ tvinga mig att införa en ordentlig måltid. Särskilt när han inte var intresserad alls.. Får se hur det går med mjölkavslut nu om någon vecka!
 
 
  • Ger gärna råd kring föräldraskap vare sig andra vill eller ej, eftersom de ”been there, done that”.
Vet inte det. Tror jag är duktig på att hålla käft. Jag kan typ inget. Jag är bara trygg i min egen roll! Med mina barn!
  • Har lite svårt att komma ihåg alla barnens födelsedagar om någon frågar.
Öh näe. Fast personnumren. Blev ett för mycket att ta in så nu har jag typ glömt allas!
  • Åker på en miniweekend med sin eventuella partner och ringer inte hem på hela tiden.
Känner mig för första gången riktigt nervös över att åka iväg. Men jag har aldrig hållit på och ringt för att kolla läget.
"De ringer väl om det är nåt!" brukar jag säga till orhan som oroar sig mer.
 
 
  • Säger fel namn till barnen, särskilt om de har minst tre av samma kön.
Ja hela tiden! Särskilt om fler barn dyker upp.
  • Får panik när telefonen kraschar eftersom de inte hunnit göra något fotoalbum eller framkallat en enda bild de senaste tre åren.
Öhm... Framkallar typ inget. Tar inga bilder med mobilen. Men skulle fötstås börja grina om allt försvann.
  • Tar med alla barnen till mataffären, där de får surfa på kundvagnar och möjligtvis blir mutade med en klubba under handlingen.
Alla barn har alltid följt med. Fast surfa. Helst har jag dem sittandes i vagnen annars ska de hjälpa till. Väldigt störigt!
  • Vet hur lång tid det tar att lämna hemmet med många barn, vilket gör att de alltid är ute i riktigt god tid.
Sen jag fick jesaja kommer jag plötsligt sent eller så blir det megastressigt. Inte för att jag är sent ute men för att man blir så ifrågasatt av alla barnen medan man fixar. De rör runt i huvudet minst sagt!
 
 
  • Slänger påsen med julpyssel innan de lämnat förskolan.
Haha.. Jag har ju inte fått nå julpyssel än. XD men jag har nog slängt nåt. Fast inte så snabbt! Måste fixa nå förvaring till teckningar och pyssel som känns intressant att spara.
  • Inser att inredning hör vuxenlivet till och låter barnen dekorera sina egna rum
Hö! Mina barn kan inte dekorera än. Men Natte har fått bestämma färg till viss del. men jag ser inte riktigt en mening med att göra det megafint. Det ser aldrig ut så! Fall inte för alla fake instagrambilder!!!! Det är precis lika fult i deras rum som erat. (Om inte deras barn typ är fem månader haha)
Till top