Hej då duschen

Allmänt / Permalink / 1
Duschen är en lurig typ helt klart. Den försöker sig på fula knep nu när den vet vi ska flytta.
Plötsligt fanns det tryck i duschen nu när jag skulle duscha!!!! Efter evigheter utan! 
 
"Nej inte behöver ni flytta!" viska den silkeslent.
"Du vill ha tryck i strålen, ja se här. Piece of cake. Du blir ren på nolltid. Föreställ dig när du sköljer ur en hårinpackning. Det kommer inte ta ett år längre jag lovar. Ja bara tänk hur lätt det kommer gå att rengöra barnrumpor nu! Jag lovar. Tiden av tunn droppstråle är över! Nu är jag tillbaka. Bara du inte går."
 
Klart jag inte faller för sånt smicker. Jag vet att den där duschen är full av bullshit. Snart står man där igen utan varmvatten och några droppar vatten i timmen. Det har hänt förr.
 
 
Darrande bebisläppar i kallvatten. Fet disk som inte blir ren!
Balsam i håret som aldrig någonsin går bort för vattnet bara droppar ut. Vatten som knappt orkar ut ur munstycket om man lutar det liiiite uppåt.
 
Jag vet det!
Jag är inte dum!
Åh så fantastiskt det ska bli med ett nytt badrum, nej två. Och här har jag bara nämnt den luriga duschen. Det finns mycket mer skitsaker med det där rummet!
 
Jag är glad. Ännu gladare blev jag när jag letade passande bild och hittade denna på sötnosen Gabriel! Inte ens ett år gammal. Aaah vars tog den där bebisen vägen som ideligen skulle städa badrummet?
 
#1 - - emelie jonasson :

Ja luriga duschar är inte att leka med. Köpte större munstycke till våran, trodde de skulle hjälpa, ack så fel.. Tror att dem precis som tvättmaskinen lever ett eget liv..

Svar: Näe... ett rimligt konstant tryck tycker man ju inte ska vara för mycket begärt. :PTvättmaskinen också säger du. Ja där har jag sluppit trassel! ;)
Petra Gashi

Till top