Totalt mörker

Allmänt / Permalink / 0
Det är så mörkt här!!! Blir alltid lika överaskad när jag kommer hit. Just nu beror det väl till stor del på bristen på midnattsol men jag upplever det mörkare även på hösten. XD
Brist på gatulampor kanske? Jag vet inte. När barnen vaknar på natten hittar jag dem aldrig.
Famlar runt i mörkret med händerna efter barnen.
"Vad är detta? En fot? Vart är huvudet? En kudde? Hur ligger du egentligen?"
 
I natt sov alla med mamma och pappa, utom Jesaja. Så jesaja hade en hel madrass att fara runt på.
Senaste nätterna har han börjat försöka somna om själv så jag behöver inte alltid gå upp. Men ibland. Särskilt nu i så stor säng utan stopp. Ibland låg han under vår säng. En gång på golvet bredvid sängen.
Ett sånt sjå att i mörkret hitta honom.
 
Men jag fattar inte hur jag kan tycka det känns ljust hemma hos oss? Nu ljusa nätter som sagt men annars?! Finns väl ingen gatulampa och skryta om... Eller? Men jag hittar barnen i alla fall!
Till top