För dyr, för ful!

Allmänt / Permalink / 1
Lunch på jobbet
 Sitter och tittar på stackars blomsterleverantören som lyckats få en lastbil utan.. Ehm vad heter det. Sänkbart flak där bak. Haha.. Så han måste packa över varenda blomsterpack till en annan vagn.
Snacka om extrajobb. XD
Duger som lunchunderhållning.
 
 
 
En fundering. Vad tänker folk att man ska svara när de berättar att blomman är billigare någon annan stans, eller att det är dyrt. Har jag någon läsare som tycker om att ställa den frågan.
"Hm, på blomsterlandet kostar de bara 29!"
"det var fruktansvärt dyrt för en sådan planta! Hur kan ni ta så mycket?"
..
Ofta blir jag stum. Svara jaha, där ser man! Skulle ju förstås kunna hålla en liten föreläsning i inköpspriser, odlare, odlingsförhållande och rabatter vid stora inköp men...
Annars kanske de vill att man svarar:
 
"Haha och du din knäppskalle köper den här. Aaaah så korkat! Oh jag kan inte sluta skratta!"
"Ja vi slog vad på lunchen om att vi kunde få er att betala 30 spänn extra!"
"Men köp den inte då ärthjärna!"
"Men pengarna gåt till ett fint ändanmål, min lön!"
"Ett hett tips. Du behöver inte köpa denna fula, dyra blomma!"
#1 - - Anna:

Tänkte trycka gilla massor av gånger för att du va så kul. Men det sket sig nu kan jag inte gilla alls på denna... kanske, ska testa igen...

Svar: Haha klant. XD
Petra Gashi

Till top