Midsommarkrans

Allmänt / Permalink / 2
Alltså finns det ingen gräns för hur många tidningar, bloggar, sidor osv osv som får skriva om hur man binder en midsommarkrans! Hur spännande läsning är det egentligen? Sitter alla och undrar hur gör man, hur göra man? Och hur mycket information krävs det!?
I morgon tänkte jag plocka blommor och vispa ihop ett gäng kransar. I olika färger och stilar! :) Kanske också ska skriva ett sånt inlägg. "Så binder du din egna midsommarkrans!" "Midsommarkrans-skola med Petra!" "Krans-experten Petra bjuder på sina bästa tips!" 
hm.. vilken rubrik drar mest läsare...
 
Det var evigheter sen jag gjorde en krans. Gör det väldigt sällan. haha..
Sist var nog när min chef här i Bygdeå bad mig göra en till hans fru. Åh så kul!
Och blommor fanns det gott om i naturen. 
Då gjorde jag en form av björkris eller nåt. Nå grenar i alla fall som jag böjde till. Sedan klädde jag i det hela med hjälp av tråd. Virade runt och klädde alltihop med grönt och blommor.
Men sen de sista småliret limmade jag dit. (Timotej och liljekonvaljer!) Så att de skulle hamna på enligt mig rätt placering. Och sticka ut lite mer! Limmade med hjälp av limpisto helt enkelt! ;) eller bara stack fast eftersom stommen var gjord av flera grenar som korsade varandra.
 
Så blev den kransen. Och min käre make fick agera modell. Vet inte hur han gör det där galna ögat!
I kransen finns björkgrenar utan blad, syren, hundkex, liljekonvalj, förgätmigej, nåt rosa..tjärblomster?, daggkåpa, ormbunke.
..
Nu har jag ingen limpistol så i år blir det inget limande! Haha... Får hitta på andra knep för att få blommorna dit jag vill! XD
I morgon ska jag ta med mig pojkarna ut. Eller en av dem. Och plocka blommor. har spanat ut flera ställen med blommor och växter. Finns massa blommor att plocka! Sen har jag ju lite från jobbet också! :)
#1 - - Linda Knutsson:

Så fin !! Du får gärna lära mig hur man gör en ;) <3

Svar: Jag får väl göra ett steg för steg inlägg. ;) Vi får pysdla med blommor tillsammans någon gång.
Petra Gashi

#2 - - Linda:

Ja jag vill jätte gärna lära mig sånt 😍 🌿🌸🌿🌸🌿🌸

Till top