Promarkers

Allmänt / Permalink / 1
En flicka på g.
..
Målade lite igår. Haha målar typ en gång per månad så det kan ju synas som en ganska ointressant present jag fick. Men jag tycker det är jättekul!
Det är bara det där med.. tiden! Vågar inte måla inför barnen för de får inte låna dem. (hemska tanke!) Och på kvällen hamnar jag på nåt sätt gärna i soffan istället. ska skärpa mig. För när de väl är framme är det ju jättekul!
 
Det är faktiskt något jag ser fram emot. När barnen blir äldre så jag kan sitta och pyssla med eget och de accepterar att det är mitt. ja att de kanske kan sitta med och måla med egna pennor.
Nu skulle de vråla om att få låna mina pennor. Måla på mitt papper. Grina över att de inte kan måla en katt och slutligen tröttna efter fem minuter!
 
Tycker jag börjar förstå hur det funkar med promarkers i alla fall. Första teckningen tänkte jag. Oh hemska saker. Hur går det här till? Det var inte alls vad jag förväntade mig! Men nu tycker jag det är ett kul sätt att måla på. Börjar haja grejen! Fattar hur de blandas ihop. Hur de torkar och att vissa färger rinner mer än andra typ. Eller kladdar längre!
Man lär sig mer för varje teckning. Kommer på nåt varje gång. Målar typ en teckning per månad så ja.. jag fick det i januari och i blocket tronar 5 teckningar! haha... XD
 
Vill bli modigare med färger. Och sen tycker jag att jag tappat bort helt hur man ritar. Det blir inte vad jag vill på pappret. Får inte till former. Handen gör bara fel!
Ja, jag ritar för sällan! Så nu håller jag det väldigt simpelt!
 
Ja med tanke på att jag målar en teckning per månad så kanske jag känner att jag fattar grejen helt om ett antal år! XD Lagom till att pojkarna låter mig vara ifred så jag kan måla hela dagarn! Eller lagom till pensionen så jag har all tid i världen att måla!
Blir bra det!
Nästa tillfälle jag målar blir väl i juli. Får se om den här bruttan blir klar då! ;)
#1 - - Anna:

Teckningen är WOOOOW ändå fast du målar sällan. Kramar

Svar: Tack! :)
Petra Gashi

Till top