Sommaren och mathandlingen!

Allmänt / Permalink / 0
"Vi måste lägga oss. Vi ska upp tidigt i morgon!"
"Va.. Upp tidigt? Vem? Jag? Du?"
"..."
"Oooorhan, har du planerat en ööööveraskningsutflyyykt?!"
"...mhm"
"Ooooorhan din spjuuuuuver?!"
 
Sen skrattade vi så vi grät. Tänkte vi på det skrattade vi igen. Ja vi skrattade oss hela vägen från vardagsrummet till sovrummet.
Tanken på att orhan skulle spontant överaska med något sådant avancerat är ju så fjärran att det finns inte. En absurd tanke! Haha nu skrattar jag igen!
 
Men jag känner mig redo nu. Taggad och pirrig! Jag jobbar en dag om två veckor. (Ja jag har världens onödigaste schema nu. Hade nog kunnat memorera dessa tre dagar!)
Dagarna är tomma. Familjen är hemma. Vi kan ju faktiskt dra på en spontan utflykt om vi vill. Sommarn ligger framför oss!!!
 
 
Men i morgon ska jag hänge mig åt något av det roligaste som finns. Planera mathandling.
Jag vet seriöst inte varför det är så kul. Känslan av nya tider kanske? Ny mat, nya möjligheter. Jag tror alltid jag ska hitta på nåt nytt men det gör jag inte!
 
Och just nu, när barnbidraget kommit känns möjligheterna oändliga. Kylskåpet ekar tomt och det ska fyllas, kanske till och med en onödig extra haloumiost. (Ja, jag är stenhård med vad som ska köpas. In i minsta detalj är allt uträknat från lök till antal dl grädde, så det är busigt för mig. Ni har tillåtelse att tycka jag är knäpp!)
 
Min käre man däremot råkar alltid köpa massa oplanerat. Skitläskigt att skicka honom till affären efter en mjölk. Då får vi hem typ ett paket skinka också. För det gillar ju jag. (?) eller en påse kycklingfile för det var ju extrapris. obehagligt..
Till top