Vilostunden på dan!

Allmänt / Permalink / 0
En av de bästa stunderna på dagen just nu! Så otroligt skönt.
Vi har precis smaskat i oss en omelett med champinjoner, tomat, paprika och timjan. Enligt mig väldigt god. Jesaja tyckte också den var god men jag min nöt hade ju saltat innan jag tagit undan. Suuuuck. Så han fick bara smaka lite och nöja sig med nån pastagratäng han INTE gillade.
Nu sover de två små barnen. Natael har sin lilla mobilstund. Och jag får njuta av mitt kaffe helt i lugn och ro.
Det är den stunden jag talar om!
..
..
Det är så otroligt skönt. Plötsligt är det bara helt tyst. Ingen ska sitta i min famn. Ingen ramlar och slår sig. Inget behöver eller kan göras för jag får ju inte väcka barnen. Jag har rätt att bara sitta här och fixa framför datorn eller med en god bok.
 
Nu har jag förstås läst ut min enda bok, men nästa gång jag skaffar en bok.. Vilket lär hända om sådär 10 år kanske. Då kan jag ju läsa... fast då å andra sidan lär ju ingen av mina barn ta en tupplur då.. 10, 12 och 14 år. Då kanske jag inte ens behöver en sån här stund. Vet inte alls hur det är med barn i den åldern. Precis innan tonåren! Hur är barn då?
 
Nåja.. just nu har jag den stunden. Och den är såååå skööööön! Jag vet att den börjar närma sig ett slut. Snart kommer Gabriel inte vilja eller kunna sova på dagen längre och då. PANG har vi en vilostund med risk för bråk. Ja som syskon kan man börja bråka för både det ena och det andra. Räcker med att den ena andas lite för mycket av syret här hemma så har vi en konflikt!
Så jag får passa på! Passa på ordentligt!!!!
Till top