Kroppen tar stryk av en graviditet!

Allmänt / Permalink / 0
Ah min mage.
Tränade i förrgår och idag kom värken. Kan inte minnas att jag någonsin tidigare haft ont i magen. I övre delen av magen. XD gör ont att resa sig.
..
Valde ett för hårt pass som jag inte ens klarade av dessutom. Fick ge upp efter halva. Haha... Jag tror mycket om mig själv. För mycket fokus på just magen och det går ju inte. Jag borde typ bara ligga ner och lyfta på rumpan eller sitta och spänna de inre magmusklerna.  Även om det känns megalöjligt!
..
Provade göra plankan och det går inte. Inte alls. Fem sekunder max. Känns helt galet. Ett tydligt tecken på vad graviditeter gör med magmusklerna. Förr stod jag ju minst en halv-hel minut utan problem.
Armhävningar går inte heller. Jag orkar inte hålla upp mig själv så. Vågar inte böja armarna!
Förr hade jag armhävningstävling med en kompis och gjorde fler och fler varje vecka.
..
Jag har väl aldrig ansett mig själv vara stark och vältränad precis. Men minsan... Det kunde bli sämre! XD
Nåja. Det går att komma tillbaka. Inte så länge sen jag födde heller. Kroppen blir ju starkare bara av att jag går runt och lever.
Jag kunde till exempel hoppa nu utan att kissa ner mig. Bara det är nästan värt att fira! Haha..
..
Kanske ska sätta nå mål. Plankan 15 sekunder och 5 armhävningar! När jag klarar det blir det fest!
..
Kroppen tar sannerligen stryk av att bära barn!
..
Till top