Skilja sig

Allmänt / Permalink / 0
Det var en tuff start på året med sjukdomar. Mitt stackars bröst. Orhan var sjukskriven. Och ja som grädden på moset en och annan förkylning för barnen.
Ja det blev lite tråkigt mellan mig och orhan.
..
Men efter regn kommer solsken. Nu känner jag mig sådär megakär. Typ så att jag skulle kunna sitta i hans knä och pilla på hans mustasch hela dagen.
Vet inte riktigt om han gör nåt för att förtjäna såna mega-entusiastiska känslor från mig. Men nåt är det! XD
..
..
Det är så mycket skilsmässor nu. Mycket med små barn. Jag får ont i hjärtat. Vet inte men på sistone har jag blivit verkligt ledsen så fort jag ser nåt sånt. Om det så bara är nån främling som lagt ut annons på facebook om behov av lägenhet pga skilsmässa. Eller en kändis.
Jag blir riktigt ledsen. Dels för parterna. Men mest för barnen! Små barn... 
..
De sker mycket skilsmässor under barnets första fyra åt. Så jag ser det som om vi närmar oss ett målsnöre nu haha..
Näe...
..
Jag kan inte förstå hur man kastar bort något sådär bara. Det är så många som ger upp, har alla megakriser eller ger de upp för lätt? Man har precis fått barn och. 
Känner egentligen inte att jag kan tycka eller tänka nåt om det. Vi har aldrig haft nån stor kris. Så vad ver jag om hur det känns att kämpa i motvind?
Visst kommer det tider ibland då man inte ser varandra. Då det kanske känns lite jobbigt. Då man bara bråkar och är trött på varandra.
Men jag har som alltid kunnat se att detta kommer ordna sig. Vi pratar om det och väntar ut krisen.
..
Jag kan inte se en framtid utan orhan. Och vill inte göra det mot mina barn. Det ska krävas mycket!
Jag har lovat vara med honom även när det blir jobbigt. Så då är det väl upp till bevis.
..
Fast ibland blir jag lite rädd. Om typ alla skiljer sig. Vem är jag att tro att vi klarar det? Vi får titta på våra päron. Still going strong! ;)
..
 
Till top