Lycksele

Allmänt / Lycksele / Permalink / 0
Befinner mig i Lycksele hos farmor och farfar. Jag och barnen åkte. Orhan är hemma. Kom hit igår och har haft det trevligt. Även kusin amelia kom på kvällen. Vilket också var kul.
 
Som vanligt när man inte är hemma blir man alldeles matt av barnen.
Ja dels resan.
Jag fastnade i snöröken bakom en bil och barnen krånglade lite. Vilket är svårt att göra nåt åt när man kör! Så det var en lite seg resa.
 
 
 
Men sen här blir de så energiska. Rusar runt och är högljudda. Det finns överallt luckor och saker Jesaja skulle pilla på. Ja det är nog framförallt att jaga Jesaja som tar på krafterna.
Och sen helt plötsligt blir de megatrötta istället och ser mig som en ondskefull tyrann som bara får dem att gråta.
Ja det var galet skönt att lägga dem och de slocknade alla tre väldigt fort. (Tack och lov) vi skiljdes som goda vänner på ett mysigt sätt. Ja länge sen jag hade en sån fröjderlig läggning av alla tre.
 
Och äntligen kunde man umgås lite moget under avslappnade omständigheter.
 
Ska hemåt idag. Jobbar på lördag så skönt med en tom dag emellan. Men... Får se när jag tar mig hem dock. Klass ett och rvå-varningar idag haha.. lyckat!
 
Men en trevlig utflykt. Det var på tiden. Snölek, skratt i soffan abbore, kantarellmacka och saffranskladdkaka.
Härligt
 
Till top