Jag kommer aldrig mer tillbaka igen!

Allmänt / Permalink / 0
Ibland stöter man på tjuriga kunder som till fullo vill utnyttja regeln kunden har alltid rätt.
Nej kunder har inte alltid rätt. Jag vill självklart att folk ska gå härifrån nöjda men när man är arg och kräver att jag ska göra nåt jag inte får inte kan. Typiskt tråkigt.
Fast jag försöker alltid hålla humöret uppe, även om jag ibland blir irriterad.
 
Idag kom en person in som tyckte sig ha rätt till lägre pris på en blomma eftersom vi enligt honom hade missvisande skyltar.
"Fast det står ju kruka på skylten med det lägre priset och blomman på den andra!" Sa jag.
"Men blomman stod där!"
Efter en liten diskussion om detta som jag tyckte var helt galet onödigt kom orden.
"Ja det är bara så. Man ska inte handla här!"
 
Typiskt missvisande skylt. Vad kostar 49 egentligen?
 
En del kunder verkar se det som ett grovt vapen att ta till med ibland. Jag kommer aldrig handla här igen.
Då är det illa. Fast jag undrar vad de tänker det ska åstadkomma?!
 
Att jag slänga mig ner på knä och krama om benen på kunden. "Nej, nej... överge oss inte. Jag ber dig! Du kan inte överge oss. Ditt handlande bidrar med så mycket!"?
 
Att jag ska börja tokgrina och ge dem blomman gratis för att jag blev så ledsen? Och låsa in mig på toan och gråta.?
 
Att jag ska utropa. "Åh nej. Jag blir så glad när just du kommer hit. Har aldrig sett dig förr men... Du måste återkomma!!! Jag kommer aldrig le igen" ?
 
För det mesta säger jag bara jaha det var ju tråkigt.
Och om den kunden skulle återkomma och bryta sitt hot om köpstop skulle jag aldrig känna igen den. Så inget att skämmas för. Haha..
Är det någon som brukar dra till med detta hot och kan förklara vad du hoppas åstadkomma?
 
Till top