Mysbelysning

Allmänt / Permalink / 0
Nu när det börjar bli mörkt längtar jag efter mys. Alltså typ ljus. Haha... Så ser fram emot julen. Julstjärna och gran. Då blir det mys och ljus automatiskt.
 
Tända ljus är ett krångel då barnen vill bränna sig eller blåsa ut helt maniskt!
 
Vissa människor har så mysig belysning hemma. Våran granne bland annat. När jag kommer hem ser det varmt och välkomnande ut hos dem.
 
 
 
 Blir lite avis för så blir det aldrig hos oss. Vet inte om det beror på okunskap eller lättja. Både och. Fattar inte hur och var man ska ha lampor, ljusstyrka, hur skuggor faller och hur skulle jag någonsin idas köpa.
 
Näe då finns det tusen andra saker vi borde handla in innan. Som ligger på vår "bör/önskar men kommer aldrig köpa"-lista Vi är bättre på att köpa en hotellnatt än en vattenkokare. Det senare känns mycket dyrare av någon outgrundlig anledning.
 
Ser fram emot julljus. Så länge klarar jag mig utan.
Till top