När börjar morgonen

Allmänt / Permalink / 0
Inatt krånglade faktiskt inte Jesaja så mycket. Men han vaknade vid halv fem och stod klarvaken och skrattade medan han tittade efter mig.
 
Alltså ok. Vi har gått upp fem nån gång när han varit megapigg. Jag skulle vilja dra gränsen för morgon vid sex men jag kan sträcka mig till fem när det är svårt att somna om.
Men där drar jag gränsen med bestämdhet.
HALV FEM!!!!???
"Inte en chans bebis!" Sa jag och gungade honom i mina armar med såna mjuka bestämda rörelser att även en tonåring skulle ha somnat mitt på dan.
Han kämpade väl men snart föll munnen upp och ögonen slöts.
 
Aaah klockan var innan fem än. Hela en timme drygt att sova, sköööönt. Tänkte jag och sträckte ut mig i sängen. Åh vad jag ska njuta nu. Jag var mycket nöjd över att han somnat om.
Men jag hann bara blinka så var klockan plötsligt tio i sex och jesaja hojtade att det var Morgon.
Så himla typiskt. Jag hann inte alls med det där njutandet...
 
kaffe...
Till top