En vårflod

Allmänt / Permalink / 0
Det sa verkligen bara pang så försvann snön. Typ.. snaaaart. Det är nära nu för det går ju som bara fortare och fortare.
Nu är vi i det där läget där man på morgonen fryser ihjäl och på eftermiddagen svettas ihjäl. Ja särskilt jag eftersom jag inte äger en vårjacka. Så för att inte förfrysa på morgonen tar jag på mig vinterjackan. Och påväg hem rinner svetten.
 
Älskar att man nu kan se ån nedanför huset från fönstret. Det hör inte till det normala. Den är snarare som en bäck i en djup grop längst ner på ängen utanför huset. Men nu. Nu är det en flod! Som når upp till kanten.
Måste absolut ta en promenad dit och titta med pojkarna när det strömmar. Får hålla i dem hårt så de inte trillar i och flyter bort.
Vill gå och spana på tranor med pojkarna också. De brukar samlas utanför Bygdeå. Så tänkte man ju kunde gå dit. Behöver inte gå så långt heller. Såg att två stycken har bosatt sig på en äng här bredvid. Just nu är ju flera ängar sjöar istället.
Får se om det blir nå finväder. Har lite "lång"ledigt och vill gärna på utflykt!
 
Dalkarlsån i höstas! 
 
Det lyser gult efter vägen till Umeå av tussilago. 
Detta har jag längtat efter!!! 
Folket med. Nu när vi äntligen fått hem penseer i butiken! Då börjar folk fråga efter sommarblommor eller om man kan plantera ut pelargoner nu!
...
Men vad ska man tro. Större blomsterbutiker säljer ju redan sommarblommor. Luras! Gränsen för frost går väl nånstans i Juni här uppe. haha. Sån stress hela tiden. Jag känner mig extremt avig och är sugen på att hålla stenhårt på säsongsgränserna i min butik! 
Får man det?
Till top