Idiotförklarad på bussen

Allmänt / Permalink / 0
Jag gillar inte att åka buss. Jag får på riktigt en knut i magen när jag ska ge mig ut på såna turer.
Jag blir helt enkelt nervös av nytt. Vill inte göra fel. Och jag åker aldrig buss så jag blir nervös. Nervös för att passa tider och verka dum. Och ha.. vad kan man göra fel på buss undrar ni.
 
MYCKET!!! Tydligen
 
Frågade Orhan om jag kunde lösa biljett hela vägen till mitt jobb. Ja det skulle gå enligt honom.
Så på bussen frågar jag.
 
"Kan jag köpa biljett hela vägen till fogvägen!"
Busschauffören ryckte till extremt
"Va!"
"Jag måste byta. Kan jag köpa biljett till fogvägen på ersboda!"
"Ja men kära nån vars ska du?"
"Umeå! Mariehem men jag ska ju vidare sen till fogvägen!"
"Ja men den här biljetten räcker ju en timme. Klart du ska kunna ta dig dit du ska!"
 
På nästa buss:
Busschauffören grundar min biljett i tysthet i typ ett år tills jag ursäktande frågar.
"Han sa jag kunde använda den!"
"Nä!" Säger han med nån sorts suckande röst och himlande med ögonen. Hur dum får man va!
"Nähä... Då betalar jag väl då!"
 
På väg hem.
Köper biljett.
"Man kan faktiskt köpa busskort! Finns med minst fem resor!" Säger busschauffören kort och vänder sig.
"Ja fast jag åker aldrig buss. Detta är en engångsförteelse!"
Ingen reaktion...
 
Idiotförklarad tre gånger. Jag säger ju att man kan göra fel. Sista busschauffören hade inget att anmärka på i alla fall. Förutom att han skrattade gott åt att jag sa att jag var vuxen när han frågade om jag var ungdom.
(En annan av de fyra busschaufförerna frågade om jag var barn! Hallå? Barnsligt utseende.se)
Nu kommer jag vara nervös om jag måste göra det igen också.
 
Och Jag fattar fortfarande inte. KAN MAN LÖSA EN BUSSBILJETT HELA VÄGEN FRÅN MITT HEM TILL MITT JOBB!!!???
 
Dumma bussar.
Dumma busschaufförer...
Till top