Känsla för stil

Allmänt / Permalink / 0
Min alldeles egna butik...
Det tog ett tag innan jag insåg att jag ju får bestämma helt själv över inredningen i butiken. 
Och som jag frossat i butiker sen. Finns så många vackra i Sverige och jag fattar inte att jag aldrig tänkt på att besöka. Får börja med det. Kan ju åtminstone kolla in de i trakten även om jag inte kan besöka de riktigt stora så där bara.
 
 
Jag kan inte bestämma mig för hur jag vill ha det.
Eller jo jag vet ju vad jag vill ha. På ett ungefär. Vet känslan. Men får inte riktigt ner det på pränt. Färger, inriktning.. Och hela tiden hittar jag en ny vacker butik och tänker att så vill jag ha det.
Men frågan är ju också. Vad vill folk ha.
Min stil kanske inte alls säljer.
 
Lite läskigt är det. Bläddra runt i kataloger och tycka och tänka. Jag ser ju vad jag gillar. Men vad gillar andra DÅ!
Ja visst. En viss erfarenhet av vad som sålt där jag jobbat tidigare har jag ju.
Och jag är inte helt borta från sociala medier och vad som är trendigt.
Men alla ställen är inte lika. Och det finns många olika kundkretsar. 60-åriga Eva från storstan köper inte samma som 22-åriga Clara från landet. Inte heller samma som 45-åriga Johan från byn.
Vilken kundkrets finns där nu?
 
Önskar ju lite jag fick till en sån där butik som folk vill besöka bara för att.
Som folk stoltserar med bilder från, på instagram. "I helgen besökte jag Petras butik. Så vacker!"
Både yngre och äldre. Män och kvinnor.
 
Haha.. drömma får man. 
Till top